Startlog

Een log over van alles

promotieteam
promotie Zakelijk

Een (bij)baan in promotiewerk: wat zijn de voordelen?

Heb je wat extra tijd over in je dagelijks leven en denk je er over na om een bijbaan te nemen? Wat extra geld verdienen in de tijd dat je normaal op de bank hangt is natuurlijk nooit weg. Maar wat voor werk ga je dan doen? Als twintiger kom je niet snel meer aan de slag in de detailhandel of horecagelegenheid, zeker niet als je geen duidelijke ervaring hebt. Heb je dan wel eens nagedacht over promotiewerk? Een promotiebureau verzorgt de leukste promotieacties voor bekende bedrijven. Je zal vast wel eens in aanraking zijn gekomen met promotieteams. Deze delen bijvoorbeeld lekkere snacks uit of staan met felgekleurde kleren op straat om een geweldig merk te promoten. Als je werkzaam bent binnen een promotieteam, word je als visitekaartje van een belangrijk merk beschouwd. Wat er van je gevraagd wordt? Een positieve instelling, snelle babbel en een verzorgd uiterlijk. Nieuwsgierig geworden naar de voordelen? Wij zochten het uit!

Promotiewerk is bewezen effectief

Promotieteams worden steeds vaker ingezet door grote concerns en bekende merken. Het werk is bewezen effectief om de juiste snaar bij de desbetreffende doelgroep te raken. Dit reclamemiddel werkt enkel als de voorkeuren en beweegredenen van de doelgroep bekend zijn. In dat geval kan het promotieteam samen met de cliënt een effectieve reclamecampagne opstellen. Daarvoor hebben zij promotiemedewerkers van diverse achtergronden nodig. Of het nu studenten, jongeren, volwassenen of senioren zijn, alles is mogelijk op het gebied van promotiewerk. Doordat promotiewerk bewezen effectief werkt, weet jij als promotiemedewerker dat je goed werk verricht. Dat geeft een prettig gevoel. Jij draagt bij aan een beter communicatiemiddel tussen een concern en de doelgroep.

promotiemateriaal werkt

Duidelijke briefing & training

Iedereen die ooit voor een werkgever heeft gewerkt weet dat de juiste training en goede briefing moeilijk te vinden zijn. Vaak is de communicatie tussen de werkgever en het personeel minimaal en dat kan lastige situaties opleveren. Bij promotiewerk is dit gelukkig niet het geval. Een promotiebureau weet heel goed hoe belangrijk het is om duidelijke afspraken te maken en de medewerkers goed te informeren. Zo informeren zij hun medewerkers altijd op papier en persoonlijk. Iedere medewerker moet op de hoogte zijn van de reclamecampagne en precies weten wat zijn of haar rol hier in is. Alleen zo kan promotiewerk effectief uitpakken.promotieteam

Wanneer ben je een goede promotor?

Wanneer ben je eigenlijk een goede promotor? Dat is een vraag die veel mensen zich stellen. Deze is tegelijkertijd ook niet gemakkelijk te beantwoorden. Een promotor moet voldoen aan een paar simpele basiseigenschappen. Dit heeft vooral te maken met karakter en is meestal niet aan te leren. Zo moeten promotors altijd over een positieve houding beschikken, uitstralen dat ze geloven in de stelling: ‘het glas is altijd halfvol’, oplossingsgericht denken, een vlotte babbel hebben en snel kunnen schakelen. Ook je uiterlijk speelt een belangrijke rol. Dit betekent uiteraard niet dat je een model hoeft te zijn, maar een verzorgde en frisse uitstraling is wel essentieel. Je bent immers het visitekaartje van een bepaald merk. Bij sommige opdrachten is ook een bepaalde huidtype, lengte, haarkleur en afkomst van belang. Bij promotiewerk is er voor ieder wat wils!

LEAVE A RESPONSE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *